30.11.08

30.11.2008

Sain täna ühe väga toreda uue kogemuse võrra rikkamaks.

Kuna tallis, kus ma muidu käisin, mulle ei meeldinud, tulin sealt ära - lihtsalt ei ole ju mõtet sellise raha eest teha midagi, mis käib su põhimõtete vastu..

Kuni tänaseni olin hobustele ainult pilke heitnud, neist autoga või rongiga mööda sõites, ning mõelnud, kas ka neil on selline elu nagu seal tallis.

Täna aga avanes mul võimalus esimest korda proovida natural horsemanship'i kellegi kogenuma õpetusel. Nimelt käisin ühe toreda tüdruku sünnipäeval. Teadsin, et tal on hobune, aga ei teadnud, kui palju hobuseid, kes nendega sõidab, kuidas nendega sõidetakse jne. Rääkisin tema vanematega ja sain teada, et neil on 4 väga toredat hobust vanuses 12-17 ning et nad harrastavad natural horsemanshipi.. Tema isa oli lahkelt nõus mind natuke sügavamalt sellega tutvustama ja laskma ka endal proovida.

Pereisa hobune on 12-aastane ja kõigepealt ta demonstreeris natuke, mida nad teevad ja kuidas seda saavutada - rääkis kehakeelest ja demonstreeris, kuidas hobune inimese kehakeelele reageerib.

Pärast 20-minutilist sissejuhatust pani ta hobusele western-sadula selga, valjaid kui selliseid ei ole, on nöörpäitsed, nöör on ka ratsmeks. Kõigepealt ronis ta ise selga ja näitas, mida hobune teha oskab.

Siis oli minu kord. Hobune on täiesti imeline! Ratsmetega ma põhimõtteliselt ei tegelenudki, need olid täiesti lõdvalt, ma hoidsin lihtsalt neid käes, kui oli vaja pöörata, õrnalt suunasin, kui oli vaja kiirust maha võtta, piisas kehahoiaku muutmisest või väga õrnast ratsmekontaktist, hobune ka taandas ilma mingi probleemita ja selleks ei pidanud ratsmeid puutumagi.

Pärast galoppi küljendasime lattide vahel ja ka nii, et latt on esi- ja tagajalgade vahel (mis oli raskem, aga saime ikkagi hakkama).

Terve selle aja jooksul ei näinud kordagi, et pereisa oleks hobust piitsaga karistanud või midagi muud mõtlematut teinud. Nende vahel oli täielik harmoonia, hobune oli lõdvestunud ja ka minu trenni lõpuks oli hobune lõdvestunud ning ka mina lõdvestunud (sõitsin jalad jalustest väljas, sest jalused olid liiga pikad ja koguaeg täisistakut)..

Oli tore kohata siin kedagi, kes tõesti hobustest hoolib.

No comments: