9.1.12

Kirjutan siia puhtalt sel põhjusel, et pole liiga ammu kirjutanud. Täienduseks eelnevatele postitustele võin öelda, et MacBooki veel ei õnnestunud lõpuks osta (thank god, oleks jälle laen kaelas olnud mingiks ajaks), aga loodetavasti järgnevate kuude jooksul saan kohe välja osta miskit - no kohe mitte ei saa ilma läpakata... Internet internetiks, aga see, et ei saa oma mõtteid lihtsalt kirja panna, või muusikat avastada ja kuulata... Õnneks mul pole viimased 5 kuud eriti aegagi olnud seda teha, aga siiski...

Ahjaa, olen Eestis - kuni tuleb aeg tagasi pöörduda, enam-vähem sama töö peale, v.a., et hakkan hoolitsema ühe kliendi eest korraga ja tema juures elama. Elamise-söömise eest midagi maksma ei pea ja kuna õhtuti pidutsema ei saa minna, ei saa raha ka kulutada mõttetutele käikudele.

Hobuseid pole lähedalt näinudki - v.a. kui viisin mõni nädal tagasi tööauto tanklasse ja nad panid veidi klaasipuhastusvahendit ka juurde ja sel ajal märkasin, et kohe selle kõrval on väike koppel, mille ääres üks vanem halli tooniga hobune meid uudistas... Alustasin vestlust ja tegin väikese pai, aga ega ta eriti huvitunud minuga suhtlemisest ei olnud. Kaaslaseid ma ei näinud, aga ehk olid nad sel ajal sõidus vms.

Ostsin mõnda aega tagasi Nuno Oliveira Reflections On Equestrian Art ja mu suureks sooviks on seda mingil hetkel tõlkima hakata. Kuna tahan sügisest TLÜ-sse inglise keele erialale õppima minna, ei kõla see sugugi nii utoopiliselt.

Võib-olla leidub kunagi hulgaliselt eesti keelde tõlgitud väärtuslikku hobualast kirjandust... Võib-olla...

Senikauaks, aga:


"It is always better to risk losing the contact a little, than not to yield at all."
N.Oliveira (1998, 30).


("Alati on parem riskida kontakti kerge kaotamisega, kui üldse mitte järele anda.")


"One must not begin riding by learning the rein aids, but by learning how to feel."
N.Oliveira (1998, 35).


("Ratsutama õppimist ei tohi alustada mitte ratsmetega juhtimisega, vaid tunnetuse õppimisega.")


"As long as the horse goes forward, he does not have time to think of evasions."
N.Oliveira (1998, 40).


("Niikaua, kuni hobune liigub edasi, ei ole tal aega mõelda vastu hakkamisele.")

(Notizen zum Unterricht: Bd 3, Jeanne Boisseau, 1979)

(PS. Palun mitte arvata, nagu oleks ma tulihingeline Oliveira ja muude klassikalise koolisõidu vanameistrite austaja. Nagu tema - ning paljud teisedki - on öelnud, ei ole olemas ainuõiget viisi. Oluline on oskus õppida kõikidest meetoditest, ning välja sorteerida, mis tuleb kasuks ning mis mitte - mida rakendada, kuidas, millisel eesmärgil, jne. Minu sooviks on aidata tuua esile neid meetodeid. Kui ma pühendaks kogu oma aja sellele, oleks siin arvatavasti paljude erinevate hobuinimeste õpetussõnu jne. Paraku ei ole mul aga sellist aega, sestap peate leppima minu välja valitud nopetega...)

No comments: