1.10.13

Jube kaua aega on möödas viimasest postitusest, aga kes mind (ja/või seda blogi) teab, selle jaoks ei tohiks see üllatusena tulla - eks see blogivärk mul niimoodi hooti käib peal. Samas pole nagu hobustest väga midagi kirjutada ka olnud. Sõbranna hobuse seljaga oli (on) siiski kõik korras ja mina tiksusin talli-muude tööde-ülikooli vahet ning ratsutamisest ainult unistasin. Olen alati olnud see, kes kuulutab teistele, et "kes tahab, see jõuab", aga ma lihtsalt ei jõudnud sinna hobuse selga. Aprillis veel töötasin tallis ka, aga siis otsustasin aja täiesti maha võtta ja keskenduda viimaste eksamite-esseede-uurimistööde võimalikult positiivselt sooritamisele. Juba paar päeva pärast viimast eksamit aga leidsin end taas Tallinna Lennujaamast. Veetsin suve Inglismaal live-in (kodu-) hooldajana töötades. Augusti alguses käisin Ungaris festivali- ja muretu elu mõnusid nautimas, kuu keskel maabusin tagasi kodumaale ning asusin kohe toimetama. Kolisime, sõitsin mööda Eestit ringi, et kaotatud aeg sõprade ja pere seltsis tasa teha ning veel enne septembri algust olin juba ka ülikoolis kohal, kuna olen sel aastal esmakursuslaste tuutorina abis.

Mis aga mind tegelikult kirjutama ajendas või pigem lausa sundis - ma üritan hakata siia umbes nädalaste vahedega postitama minu poolt tõlgitud artikleid saidilt horselistening.com, mille ustav jälgija juba praktiliselt selle blogi loomise algusest saati olnud olen ning millest olen inspiratsiooni ammutanud. Nüüd otsustasin, et tahan seda inspiratsiooni ka teisteni tuua. Kuigi enamik eestlastest räägib ise hästi inglise keelt, ei viitsi ehk iga üks inglise keelsete artiklite lugemisele palju aega pühendada. Teisalt on see kasulik ka mulle endale, kuna tulevikus soovin olla (vähemalt mõnda aega) inglise keele õpetaja ning tõlke- ja eneseväljenduse oskus ei jookse kunagi mööda külgi maha.

Paar nädalat tagasi võtsingi ühendust eelmainitud saidi eestvedaja, Kathy Farrokhzad'iga, kes avaldas heameelt minu ettevõtmise üle ning andis mulle rohelise tule.

Sissejuhatuseks tema enda kirjutatud tutvustus:

"Kõik meist ei ole superhobustega tippratsutajad, kes osalevad rahvusvahelistel võistlustel, peaauhinnad silme ees terendamas. Sellest olenemata ratsutame nii hästi kui võimalik, panustame sellesse võimalikult palju aega ja jaksu (koos kõigi „päris elu“ piirangute ja töögraafikutega) ning armastame oma hobuseid. Mõne jaoks saab soov olla parem ratsutaja läbi kogu elu vältavaks püüdluseks, mis viib arenguni vaid vastavalt meile käeulatuses olevate võimalustega.
See blogi on eelkõige inimestele, kes veedavad hobustega aega, sest see on nende kirg. Siin on hulgaliselt artikleid, nende seas õpetussõnu jagavaid, mõtlemapanevaid ning ka naljatlevaid postitusi, kõik omal viisil pühendatud meie neljajalgsetele sõpradele.
Ma olen hobustega tegutsenud 20 aastat – olen olnud ratsutaja, hobuseomanik, võistleja, treener ja aretaja. See blogi sümboliseerib mu teekonda praegusesse punkti – suure hulga kogemuste kaudu, mis on mu elu täiustanud ning andnud mulle võimaluse edasiarenguks. Minu ratsutamise ajalugu sisaldab western stiili, kestvusratsutamist, natural horsemanship’i ning eelkõige koolisõitu, tänu millele olen enda arvates saanud tugeva põhja ja avatud meele. Samas otsin alati uusi võimalusi juurde õppimiseks."
Esimene postitus, mis ajendas Kathy't üldse blogi pidama: http://horselistening.com/2011/08/05/its-all-about-listening/

No comments: