21.5.11

Introducing: reality check

Kell on juba pool 11 läbi, aga kuna ma eile öösel niikuinii ainult kaks tundi magasin (ja sõidu ajal u 3h), ei tee üks pooleldi-magamata öö enne vaba päeva halba... vist.

Neljapäeval, nagu ennegi mainitud, startisime hommikul Pforzheimi poole, kus toimus S&G Goldstadt Cup. Kohale jõudes saime hobused telktalli boksidesse, kõik vajalikud asjad korda sätitud ja juba oligi vaja hakata hobuseid ette valmistama. Iga hobune startis igal päeval korra. Zeppelin sõitis 125cm (ühel päeval võitis, teiste päevade kohta ei tea) ehk silver tour, järgmine oli gold tour (140cm), kus olid ülejäänud kolm hobust. Kuna startijaid oli vähe (kutsetega, kallis, jne), oli jooksmist piisavalt... Eriti arvestades seda, et meie tall oli võistlusplatsist umbes kilomeetri kaugusel (eelmisel aastal olid kõik tallid olnud võistlusplatsi ligidal, aga nüüd on seal mingi tehas).. Süsteem oli meil selline: Zeppelin esimesena valmis, siis Davidson, Valesco ja Donatella ainult kaitsmete ja valjastega (sest Michael sõidab kahe sadulaga ja mõlemad olid juba kinni). Zeppelin läheb võistlusplatsile, meie Christianega tuleme Davidsoni ja Valescoga järgi. Michael annab Zeppelini pärast sõitu mulle, ma toon ta kiirelt tagasi talli, varustus maha ja sadul + rinnarihm Donatellale ja kiirelt tagasi platsi juurde (kiirelt, kuna Michael oli Davidsoniga alati esimene ning Donatella pidi seal olema enne, kui Michael starti läheb, kuna Davidson on see hobune, kes ilma sõpradeta kuskil olla ei kannata, jne), siis Davidson talli, varustus maha, kiirelt suutsin igal päeval (sama süsteem kolmel päeval) vahepeal varustust või hobuseid puhastada, siis tulid juba Valesco ja Donatella ka.

Kuna neljapäeval oli Zeppelini start 5:30PM, lõpetasin kokkuvõtlikult 10 paiku.

Mis aga kõige närvesöövam oli, oli vihm. Alguses oli ilm super, lausa liiga palav... Järsku hakkas aga vihma kallama ja lõpuks oli pool talli üle ujutatud (teistes tallides võis see veel hullem olla, aga ei näinud)... Donatella ja Zeppelini boksid (saepuru) olid praktiselt täiesti märjad, talli vahekäigus oli pinnaseks mingid laastud, mis ei ima vett, seega oli mul vesi meie bokside juures koridoris pahkluuni. Ei olnud eriti tore niimoodi tegutseda.

Tore ei olnud ka järgmisel hommikul endiselt märgu saapaid jalgu panna... Aga pole viga. Äratus oli 6 paiku, esimene start oli vist 11 vms, hobustega lõpetasin 3PM. Sõin, vahetasin riided, sain võistlust vaadata ja viie paiku läksin heina andma, bokse puhastama, ööpindesid peale panema jne. Õhtul oli jälle vaba aega, nii et jutustasin kõrvalolevate hobuste groomidega: Mailin, Tobias Meyeri groom ja Michael, Jan Sprehe groom. Väga tore oli, sest sain küllaldaselt saksa keele praktikat, aga samas, kui ma millestki aru ei saanud, tõlkisid nad muidugi.

Öö venis nii pikaks, et magama sain pärast kolme ja hommikul oli äratus viie paiku, sest söötma pidin hakkama juba 5:30. Zeppelini start oli nimelt kell 8 (kuigi siis lükati see pool tundi hilisemaks). Väsimust ei olnud, v.a. esimesed 10min, mis kulgesid eriti aeglaselt... Samuti meenutasid mulle need öö ja hommik, miks ma alkoholi armasta(si)n ja vihka(si)n... Groomina võin seda endale lubada, õnneks..

(Nüüd oleme juba tänases päevas) Meie viimane start oli samuti päris vara, nii et kõik korda ja liikuma saime juba 1 paiku. Hommikust süüa ma ei jõudnudki, kuigi täna (ja homme) said kõik groomid tasuta hommikusööki... Aga mu jaoks pole meeldiv, kui tööandja ütleb, et võin hommikusöögile minna, siis küsin, kui kaua nad siin plaanivad olla (et arvestada, kuidas jõuan) ja ta ütleb, et mitte kaua ja nad tahaks, et kui nad hommikusöögilt tagasi on, on kõik valmis minekuks, aga võin ikka minna...

Õnneks oli mul veokis nii palju süüa (kogu kaasa taritud kraamist sõin nende päevade jooksul... karbi viinamarju, kolmveerand kohupiimastritslit, mõned viilud saia lihapallidega, jogurtit ja banaani... ülimalt oluline info jällegi kõigile hobusesõpradele), et sain kõhu korralikult täis, kuigi Burger Kingist astusime ka läbi Hockenheimi vormel ühe raja lähedal.

Sõidu ajal rääkisime Christianega ja sealt see reality check... Kõike ei hakka siin lahti seletama, aga terve ülejäänud päeva on mul olnud tunne, et ma annan endast 110%, aga ma ei saa sama palju tagasi - ma ei räägi ainult sellest mitte-kuigi-motiveerivast palgast, aga just ratsutamisest-õppimisest. Muidugi olen ma väga tänulik üldse selle kogemuse eest ja tahan siin vähemalt suve lõpuni olla, aga siis... Ütleme nii, et tahaks, et oleks, kuhu pürgida, sest jõudsin arusaamisele, et siin seda ei ole.. ja ei hakkagi olema.

Eriti tore oli see, kui Christiane ütles, et mu ainus probleem on see, et ma olen hobustega liiga sõbralik. Teine asi oli muidugi see, kuidas ta sujuvalt vihjas sellele, et minust ei saaks kunagi midagi rohkemat kui nende talli/võistluste groom... Ülejäänud sõidu üritasin nuttu kinni hoida (alati, kui ma väga vihane/emotsionaalne olen, hakkan ma nutma. See oleks nagu mingi viha välja elamise reaktsioon mu jaoks. Kohutav, ma tean.) ja magada. Kodus ei olnud tuju parem.

Siiski on mul nüüdseks juba nii mõnigi kontakt, tänu millele saan võib-olla kahe kuu pärast paremale kohale (MINU jaoks), sest rollkuri fänni must ei ole saanud ja ei hakkagi saama... Ning endiselt olen kindel, et leidub edukaid 140cm (ja kõrgemate parkuuride) võitjaid, kes seda ei harrasta ning kes lasevad hobusel olla hobune ning teha rõõmuga (koos)tööd, mitte ei sunni neid inimese jaoks tööd tegema. Võistlustel nägin soojendusel nii mõndagi sellist ratsutajat ja muidugi ei tea kunagi, kuidas nad kodus sõidavad, aga lootustandev see vaatepilt oli... Kedagi hukka ma ei mõista (kes ma üldse selline olen?!), aga hingele hakkab lihtsalt valusalt peale suruma praegu kogu see... kõik..

Elza parim sõbranna saabus samuti Saksamaale paar päeva tagasi. Ta teenib sama palju kui meie, aga kuulake seda... Tallis on kaheksa hobust, neli neist rakendispordiks, neli koolisõiduks ehk tema tegeleb vaid nendega. Bokse ta ei puhasta, söötma ei pea - selleks on eraldi inimene. Täna alustas ta 9AM, lõpetas 2PM (selle aja jooksul kordetas ta kaks hobust, sõitis ühega, puhastas veel kaks hobust ning kaks paari valjaid), homme peab ta tallis olema 10AM, ülehomme on tal vaba päev. Söögi ostab talle tööandja - (ta on taimetoitlane) juust, pasta erinevate kastmetega, soolast, magusat...

Kirss mu tänasele kakatordile. (Eriti irooniline on see, kui inimesed vaatavad Facebookis pilte siinsest kohast ja kirjutavad, kuidas mul vedanud on jne. Parem kui arvatavasti enamikus Eesti tallides on siin küll töötada, aga kas mul just nii vedanud on... ei teagi. Tulevik näitab.)

Head ööd taaskord!

4 comments:

vonlenska said...

Selliste sportlase leidmine, kes "lasevad hobusel olla hobune ning teha rõõmuga (koos)tööd, mitte ei sunni neid inimese jaoks tööd tegema" pole vist eriti lihtne...

Aga võib-olla olekski lihtsam vaadata pigem (klassikaliste) koolisõitjate poole? Seal ehk rohkem lootust leida sobiva mentaliteediga inimesi/talle.
Selle Marcus Erkensi kohta pole uurinud?

Kristhel Vaht said...

Oh, mina usun, et selliseid takistussõitjaid on olemas ja üldse mitte vähe. Eks karistamist ja muud togimist tuleb ikka ette, see on vist kergelt paratamatus aga üleüldises mõttes olen rohkem kui kindel, et nad võivad sisimas seda hobust kui pereliiget võtta.

Hoian sulle igatepidi pöialt ja tean, kui raske on seda kõike vaadata ja alla suruda. Selletõttu olen mina Pärnu seltskondades juba outsideriks ristitud ning minust räägitakse imejutte. Kahju. Aga see ei takista mul ajamast seda rada, mida mina tahan!

Ole tubli! Ja kui Eestimaale satud, siis me peaksime kokku saama, viimasest Tartu võistlusest on LIIIIIIGA palju aega möödunud :D

e said...

Vonlenska, ühest küljest mõtlen minagi nii, aga samas ei tahaks ma ainult (klassikalise või mitte) koolisõidu suunda minna - ka takistussõit on mu jaoks huvitav ja hobusele arendav, seega ideaalne oleks ju mõlemat teha... Erkensile (tegelikult tema naisele, kes tegeleb e-mailidega) saatsin pika kirja, ta vastas, et tahab, et ma helistaks, aga kuna nüüd olime võistlustel, siis ei jõudnud ja täna on pühapäev... nii et homme!)

KV - Jep... Noh, samad inimesed siingi musitavad oma hobuseid ja räägivad, kui väga nad neid armastavad, kuidas üks või teine on lemmik jne... Ja siis istuvad selga, kui hobune ei lähe maneežist välja, kostuvad piitsalaksud talligi... Kõige haiglasem on see, et minu arvates olen ma just siin karmi(ma)ks muutunud hobustega. Kuna nende probleemide välja juurimisega siin tegeleda kellelgi aega/tahtmist pole, siis ei saa minagi selle jaoks seda kuidagi tekitada... Ja noh, siis vaatad seda täiesti pinges, pea püsti-selg nõgus-tagajalad kramplikult järgi lohisemas Zeppelini ja pärast kuuled, et näe, jälle võitsid.. Muidugi, miks nad peaksidki midagi muutma (eriti pärast kõiki neid aastaid), kui kõik toimib - näe, hobune hüppab, näe, jälle võitsime... Mnjaa.

Tuuli said...

Pai!