4.4.11

Laupäeval olid võistlused. Äratus oli kell 6 hommikul (vahepeal oli lausa plaan juba kell 6 tallis olla, aga õnneks lükati esimene koolisõidu start pool tundi edasi), kuni hommikusöögini tegelesime tavaliste toimetustega, siis hakkasime juba Michael'ile hobuseid valmis panema, kuna ta sõitis osadega enne. Pidin talle Zeppelini ette jalutama väljas, kus koolisõitjaid soendasid (nende võistlus toimus maneežis) ja kõik hobused olid kas lihtsalt üle paindes või mõni täiesti rollkur... Sõitude ajal, nii palju kui ma sain piiluda tallist maneeži vaatavast aknast, olid hobuste pead muidugi enam-vähem vertikaalis, aga pani mõtlema...

Koguaeg oli kiire-kiire ja kuna see oli mu jaoks esimene võistlus ning keegi enne polnud midagi seletanud, oli Eva väga, väga vajalik!

Võistlused olid meie oma tallis ja mitte keegi meist (groom'idest) ei teadnud, kes võitis, ei näinud praktiliselt ühtegi sõitu jne. Ma nägin ainult poolt Kevini sõidust, aga siis ka tabasin Michael'i kullipilgu ja jooksin juba tagasi talli...

Lõpetasime 9 paiku õhtul. Kolmapäeval - oh, see on ju juba homme! ...tuleb samasugune päev, aga mingil määral peaks iga võistlus ikka kergemaks minema... Oot, oot, valetan, see on siiski ülehomme. Homme on teisipäev ja siis saabuvad siia mingi argentiinlasest koolisõitja oma kuue hobusega ja kaks (?) koolisõitjat veel paari hobusega. Jäävad siia arvatavasti laupäevani, ehk saab huvitav nädal olema.

Eile oli Kevinil vaba päev. Sain sõita ka - Agnelli'ga, kes on vist hannover (igal juhul üks neist paljudest saksa tõugudest, kes näevad väga sarnased välja), vanus võib olla 8-10a äkki? Tema on üks mitte meie oma hobustest siin, vaid mingi sõitja oma, kes ise on Itaalias. Need hobused on siin umbes ühe kuu.

Igal juhul oli see ratsutamine mu jaoks kohutavalt raske... Teoorias on palju asju juba selged ja ei peaks raske olema saada hobune mõnusasti kahe ratsme ja kahe sääre vahele, aga ei... Keha on ikka tükk maad kaugemal mõistusest - mitte miski pole sama mis siis, kui veel praktiliselt igapäevaselt sai 1-4 hobust sõidetud... Ja oi, kui lootusetu tunne see on! Hakkasin seal seljas ka peaaegu nutma ja Michael küsis, mis viga - ütlesin siis, ja ta ütles, et siis peabki veel rohkem sõitma ja veel rohkem harjutama... "Eliise, trot, now!" ... ja natukese aja pärast jälle.

Lisaks sellele olin ma enne siia tulekut elus max 10x (arvatavasti mitte nii paljugi) libisevaga sõitnud, siin aga on enamus kordi just nii olnud ning no ma ei oska sellega sõita! Ma ei tunneta kontakti, nii raske on keskenduda sõitmisele jne. Agnelli oli ka päris kõva suuga, aga kui ühest jalast olin juba galoppi teinud, läks traav ka paremaks... Ei tea, kus loogika oli.

Igal juhul ma ei ole suutnud otsustada, kas ma tahangi ratsutada või ei. Mu ideaal on olla treener, muidugi, aga ratsutamine-ratsastamine-võistlemine on ka üks omamoodi vaimustav maailm... Aga see tähendaks pidevat treeningut, mis tähendaks raha ja aega - kui mul on töö, siis raha on, aga aega mitte nii väga; kui pole tööd, siis on aega küllaga, aga raha mitte nii väga... Eestis on see veel raskem... Eriti, kui ma tahaks isegi ülikooli minna - võib-olla juba sel sügisel... Ohkama paneb.

Ahjaa, mul on vaba päev täna.

5 comments:

Kristhel Vaht said...

Ma olen kah vahest mõelnud, et miks peale galoppi osad (üldiselt enamus) muutuvad traavis palju paremaks. Kuskilt jäi kõlama jutt, et traav on hobustele liikumise suhtes raskem ning vb. siis see galopp aitab neil rohkem lõdvestada vms. Mingi imelik teooria :D

Ma olen ausalt öeldes samas seisus nagu sina. Ma tahaksin ideaalis olla treener-ratsastaja pluss võistelda aga Eestis (vähemasti oma kodulinnas) tundub see äärmiselt kauge unistus. Ära igatahes loobu püüdmast, isegi, kui esineb rohkem tagasilööke kui edasiminekut ;) Mina igatahes ei loobu, kuigi pole 3 aastat korralikult ratsutada/trennigi saanud.

B said...

See on õige tähelepanek, et hobune lähebki peale galoppi paremaks. Mul käskis kunagi treener alati samm, traav ja kohe mõlemat pidi ring galoppi ja alles siis hakata traavis/sammus tööd tegema. See muidugi eeldab vähemalt 20min enne trenni sammu kõndimist. Muidu ei tohi nii teha.

vonlenska said...

Müseler (kui mu mälu ei peta) kirjutas ka, et rohkem pinges olevad hobused, kes raskemini lõdvestuvad, lõdvestuvad paremini galoppi tehes ja hüpates (mis oli mõnevõrra üllatav), samas, kui teistele piisab kergendatud traavist ja maalattidest.

Ma soovitan küll soojalt ära kasutada iga võimalust ratsutada, see on ju põhimõtteliselt tasuta ja paremate hobustega kui Eestis ilmselt saaks. Arendav on see ju igal juhul, sest teooriat võib ju teada, aga kui pole praktikat... Kõige tähtsam on jääda järjekindlaks, isegi, kui läheb halvasti, ei tohi kunagi alla anda!

Lugesin ka, et Särevere tekitas tunde, et ei taha hobustega enam tegemist teha. Miks (kui tohib küsida)? Alguses ju just kiitsid seda kohta/kooli?

vonlenska said...

Ahjaa..Väga tore ja huvitav on lugeda su blogi, mis on asjalik, analüütiline ning ei koosne ühetoonilisest kirjeldusest ning sellest, kuidas hobune on "jõhker püss" või kuidas mängis lolli ja "pandi paika".

e said...

Tänan asjalike kommentaaride eest!

Säreverega on selline lugu, et avalikult ei tohi midagi halba rääkida õpilased, pärast saad veel käskkirja ka... Kuna ma aga selle kooli pooleli jätsin, ei ole vist erilist vahet.

Paljuski olen Särevere koolile väga tänulik - kindlasti õppisin palju juurde (eriti kasulikud olid Ulvi Martini, Kati Leutoneni ja Mirja-Mai Urve tunnid), aga see pidev tallipraktika ja mulle mitte eriti meeldivad tunnid (alustades majandusega) väsitas liiga ära. Siis otsustasingi, et... milleks? Et saada see paber? Okei, paberid on alati kasulikud asjad, aga kui ma peaksin mingi paberi pärast üldse nii palju vaeva nägema (kui ma õnnelik ei ole), siis veidi olulisema paberi pärast, nt kõrgharidust tõendava dokumendi...

Sellised lood. Nii mõnegi inimesega kohtumine tänu sellele koolile muutis samuti mu elu, nii et ei saaks öelda, et midagi kahetsen.